Skip to main content
play button christianity Ακούστε  |  48kbps  |  96kbps  |
on air christianity
Χωρίς πληροφορίες...

spanish flag      greek flag


Η οικονομία της χάριτος του Θεού

«Eπειδή ηκούσατε την οικονομίαν της χάριτος του Θεού της δοθείσης εις εμέ υπέρ υμών, …να ήναι τα έθνη συγκληρονόμα και σύσσωμα και συμμέτοχα της επαγγελίας αυτού, εν τω Χριστώ διά του ευαγγελίου» (Εφεσίους γ: 2,6)

 |  Μηνύματα
grace

«Eπειδή ηκούσατε την οικονομίαν της χάριτος του Θεού της δοθείσης εις εμέ υπέρ υμών, …να ήναι τα έθνη συγκληρονόμα και σύσσωμα και συμμέτοχα της επαγγελίας αυτού, εν τω Χριστώ διά του ευαγγελίου» (Εφεσίους γ: 2,6)

Η οικονομία της χάριτος του Θεού μπορούμε να πούμε συνοπτικά ότι άρχισε να ισχύει μετά το λυτρωτικό έργο του Κυρίου Ιησού Χριστού με την σταυρική θυσία πάνω στο σταυρό του Γολγοθά και την ανάστασή Του και συνεχίζεται μέχρι σήμερα. Όσο αφορά την ονομασία ‘‘οικονομία της χάριτος’’, δόθηκε λόγω της κατά χάρη σωτηρίας, με τον καθαρισμό των αμαρτιών, με το άγιο αίμα της θυσίας του Κυρίου, οποιουδήποτε ανθρώπου μετανοήσει και πιστέψει σ’ Αυτόν, όσο αμαρτωλός και να είναι. Κατά συνέπεια έχει διάρκεια όσο θα κηρύττεται το ευαγγέλιο του Κυρίου Ιησού Χριστού, μέχρι να έρθει ο Κύριος Ιησούς  να παραλάβει την Εκκλησία του. Αυτό το λέμε διότι μέσα στο ευαγγέλιο διαβάζουμε: «Εν τη οικία του Πατρός μου είναι πολλά οικήματα, ει δε μη, ήθελον σας ειπεί, υπάγω να σας ετοιμάσω τόπον. Και αφού υπάγω να σας ετοιμάσω τόπον, πάλιν έρχομαι, και θέλω σας παραλάβει προς εμαυτόν, δια να εισθε και σεις όπου είμαι εγώ» (Ιωάννης, ιδ:2,3). Εδώ ο Κύριος γνωστοποιεί στους μαθητές Του, ότι από την στιγμή που θα επιστρέψει στην οικία του Πατέρα, θα ετοιμάσει τόπο και αφού ετοιμάσει τόπο, θα έρθει να τους παραλάβει. Αυτή η περίοδος από την ανάσταση του Κυρίου και μέχρι να έρθει να παραλάβει τους πιστούς μαθητές Του, δηλαδή τους χριστιανούς που πιστεύουν και υπακούν στον λόγο Του, ονομάζεται εκτός από ‘‘οικονομία της χάριτος’’ και ‘‘καιροί των εθνών’’ (Λουκάς, κα:24). Αυτό το πιστεύουμε διότι η δυνατότητα να ανήκει κάποιος άνθρωπος στο λαό του Θεού, δόθηκε στους  ανθρώπους όλων των εθνών μέσω της κατά χάρη σωτηρίας  που λαμβάνουν, όταν επικαλεστούν τον Κύριο Ιησού Χριστό, ενώ πριν τη θυσία  και ανάσταση του Κυρίου, σαν λαός Θεού χαρακτηριζόταν μόνο ο λαός Ισραήλ και οι προσήλυτοι σ’ αυτόν.

Η περίοδος της οικονομίας της χάριτος του Θεού, είναι περίοδος ευκαιριών για μετάνοια και επιστροφή προς τον Κύριο, γιατί ο Κύριος Ιησούς Χριστός συγχωρεί τις αμαρτίες όποιου μετανοεί και πιστεύει σ’ Αυτόν, και στη συνέχεια ο Πατέρας Θεός τον αναγεννάει ‘‘εξ ύδατος και Πνεύματος’’ (Ιωάννης γ:5) και τον κάνει παιδί Του.  Γι’ αυτό κάθε άνθρωπος πρέπει να σκεφτεί σοβαρά την σωτηρία που χαρίζει ο Κύριος και προς τον σκοπό αυτό είναι απαραίτητο να πάρει αν δεν το έχει κάνει, τον γραμμένο λόγο του Θεού και να αρχίσει να τον μελετάει.

Ο γραμμένος λόγος του Θεού για τους χριστιανούς όλων των δογμάτων είναι η Αγία Γραφή που αποτελείται από την Παλαιά και την Καινή Διαθήκη, η δε Καινή Διαθήκη ονομάζεται και Ευαγγέλιο Ιησού Χριστού, μιας και το κύριο θέμα της είναι το έργο και η εκκλησία του Ιησού Χριστού, δηλαδή η οικονομία της χάριτος.

Βασικό χαρακτηριστικό της οικονομίας της χάριτος, είναι το θαυμαστό γεγονός της αναγέννησης του ανθρώπου. Συνοπτικά μπορούμε να πούμε ότι όπως ο Κύριος συνελήφθη δια του Αγίου Πνεύματος και μορφώθηκε σαν άνθρωπος, μέσα στη μήτρα της παρθένου Μαρίας, έτσι μπορεί ο ίδιος ο Κύριος να γεννηθεί πνευματικά και να μορφωθεί μέσα στη  πνευματική καρδιά κάθε ανθρώπου που πιστεύει σ’ Αυτόν και Τον δέχεται στη ζωή του. Αυτή η πνευματική γέννηση του Κυρίου μέσα στον εσωτερικό άνθρωπο του ανθρώπου που θα Τον ζητήσει, έχει σαν αποτέλεσμα εκτός από τον καθαρισμό του από τις αμαρτίες, την απελευθέρωσή του από πάθη και κακές επιθυμίες. Ο καθαρισμός και η απελευθέρωση του αναγεννημένου χριστιανού από τις αμαρτίες, είναι γεγονότα αισθητά στην ζωή του,  γιατί δεν θα έχει πλέον ενοχές για τις αμαρτίες που έπραξε ούτε θα επιθυμεί να τις ξανακάνει, σύμφωνα με το γραμμένο, ‘‘Εάν λοιπόν ο Υιός σας ελευθερώση, όντως ελεύθεροι θέλετε είσθαι’’ (Ιωάννης η:36).

Συνεπώς η γενική γνώση ότι ο Ιησούς Χριστός είναι ο Σωτήρας του κόσμου πρέπει να μετατραπεί σε ατομική εμπειρία  κάθε ανθρώπου, ώστε να ομολογεί ειλικρινά λέγοντας ότι ο Κύριος είναι ο  προσωπικός μου σωτήρας. Γι’ αυτό ας μην είμαστε τυπικοί χριστιανοί χωρίς να έχουμε αυτή την εμπειρία με τον Κύριο, αλλά να ζητάμε να έρθει ο αναστημένος Ιησούς  Χριστός στην ζωή μας, ώστε να έχουμε προσωπική μαρτυρία ότι είναι ζωντανός και ελευθερώνει.

Άλλα επίσης θαυμαστά γεγονότα που λαμβάνουν χώρα στην οικονομία της χάριτος, είναι το βάπτισμα του χριστιανού στο Άγιο Πνεύμα και οι ενέργειες των πνευματικών χαρισμάτων που ο Τριαδικός Θεός δίνει στα παιδιά Του (Ματθαίος γ:11, Α΄ Κορινθιους ιβ:4-10). Αναφέρουμε σχετικά ότι ο Κύριος μεταξύ των άλλων, είχε πει στους μαθητές Του, ‘‘...ο δε Παράκλητος, το Πνεύμα το Άγιον, το οποίον θέλει πέμψει ο Πατήρ εν τω ονόματί μου, εκείνος θέλει σας διδάξει πάντα και θέλει σας υπενθυμίσει πάντα όσα είπον προς εσάς.’’ (Ιωάννης ιδ:26). Η έλευση του Αγίου Πνεύματος έλαβε χώρα 10 ημέρες μετά την ανάληψη του Κυρίου, την ημέρα της εορτής της Πεντηκοστής, κατά την οποία βαπτίστηκαν στο Άγιο Πνεύμα, οι απόστολοι του Κυρίου και όλοι όσοι ήταν μαζί τους στο ανώγειο, συνολικά 120 άνθρωποι. Όταν στη συνέχεια ο απόστολος Πέτρος μίλησε στα συγκεντρωμένα πλήθη, που θαύμαζαν ακούγοντας τα βαπτισμένα αδέλφια να μιλούν στις γλώσσες τους τα μεγαλεία του Θεού, τελειώνοντας  την ομιλία του, είπε, ‘‘ Μετανοήσατε, και ας βαπτισθή έκαστος υμών εις το όνομα του Ιησού Χριστού εις άφεσιν αμαρτιών, και θέλετε λάβει την δωρεάν του Αγίου Πνεύματος. Διότι προς εσάς είναι η επαγγελία και προς τα τέκνα σας και προς πάντας τους εις μακράν, όσους αν προσκαλέση Κύριος ο Θεός ημών’’ (Πράξεις β:38,39). Δηλαδή η επαγγελία του Αγίου Πνεύματος είναι και για εμάς σήμερα και γενικά για όσους προσκαλέσει ο Κύριος.

Κατά συνέπεια το Άγιο Πνεύμα, εκτελεί μεγάλο έργο στην οικονομία της χάριτος, διότι από τη μία ελέγχει τους ανθρώπους ώστε να μετανοήσουν (Ιωάννης ις:7-11) και από την άλλη διδάσκει, υπενθυμίζει, παρηγορεί, προσεύχεται και ‘‘...ικετεύει υπέρ ημών διά στεναγμών αλαλήτων’’ (Ρωμαίους η:26,27).

Ο Κύριος μάς έχει προειδοποιήσει, ότι είναι στενή η πύλη και τεθλιμμένη η οδός που φέρνει στην αιώνια ζωή (Ματθαίος ζ:14), γι’ αυτό είναι βέβαιο ότι οι  δοκιμασίες θα έρθουν, αλλά μέσα από αυτές, με τη συνέργεια τού Αγίου Πνεύματος και δια της πίστεως και της υπακοής μας, θα οικοδομηθούμε πνευματικά πιο στερεοί, ώστε να υπομείνουμε έως τέλους και να βγούμε νικητές.

Συνοψίζοντας λέμε ότι ο Κύριος έδωσε το σώμα Του να σταυρωθεί, για να μην καταδικαστούμε εμείς σαν αμαρτωλοί, στην αιώνια κόλαση. Ο Κύριος Ιησούς εκπλήρωσε όλες τις προφητείες που ήταν γραμμένες για Εκείνον, και ολοκλήρωσε με τη σταύρωση και ανάστασή Του, το θέλημα του Πατέρα Θεού, που ήταν -συνοπτικά- να θέσει σε ισχύ την οικονομία της χάριτος. Μέσα στην οικονομία της χάριτος του Θεού μάς δίνεται η δυνατότητα να μετανοήσουμε, να επικαλεστούμε τον Κύριο και να σωθούμε, όπως έκανε και πήγε πρώτος με τον Κύριο στον παράδεισο, ο ένας από τους δύο συσταυρωθέντες ληστές.

Να έχουμε υπόψη ότι η σωτηρία είναι κατά χάρη, αλλά θα πρέπει να εφαρμόζουμε το γραμμένο: ‘‘μετά φόβου και τρόμου εργάζεσθε την εαυτών σωτηρίαν’’ (Φιλιππησίους β:12), για να μη τη χάσουμε. Γι’ αυτό ας φροντίζουμε να μη αρέσουμε στους εαυτούς μας αλλά να αρέσουμε στο Θεό, πράττοντας το θέλημά Του. Αμήν!

artos-zois.gr