Η μελέτη του Λόγου του Θεού (Μέρος Β´)
«…Αν μένει μέσα σας αυτό που ακούσατε εξαρχής, κι εσείς θα μένετε στον Υιό και στον Πατέρα» (Α' Ιωάννου 2:24)
«…Αν μένει μέσα σας αυτό που ακούσατε εξαρχής, κι εσείς θα μένετε στον Υιό και στον Πατέρα» (Α' Ιωάννου 2:24)
Είδαμε στο προηγούμενο μέρος ότι η Αγία Γραφή που είναι ο Λόγος του Θεού είναι απαραίτητη για τη ζωή του κάθε ανθρώπου καθώς του προσφέρει όλα όσα του χρειάζονται για να ζήσει με νόημα και σκοπό σε αυτή τη ζωή αλλά και να καταξιωθεί της αιώνιας ζωής, στη χαρά και την παρουσία του αιώνιου Θεού και Πατέρα. Πιο συγκεκριμένα είδαμε έως τώρα ότι ο Λόγος του Θεού έχει τη δύναμη να σώζει και να ενεργοποιεί την πίστη χωρίς της οποίας κανείς δεν μπορεί να είναι ευάρεστος στον Θεό.
Συνεχίζοντας, βλέπουμε στη Γραφή ότι…
Ο Λόγος του Θεού είναι γραμμένος ώστε να πιστέψει και να σωθεί ο άνθρωπος
Διαβάζουμε, «Και πολλά άλλα θαύματα έκανε ο Ιησούς μπροστά στους μαθητές του, που δεν είναι γραμμένα σε τούτο το βιβλίο. Τούτα, όμως, γράφτηκαν, για να πιστέψετε ότι ο Ιησούς είναι ο Χριστός, ο Υιός του Θεού, και πιστεύοντας να έχετε ζωή στο όνομά του» (Ιωάννης 20:30-31).
Ο Λόγος του Θεού σώζει τον άνθρωπο αναγεννώντας τον
Διαβάζουμε, «…αναγεννηθήκατε όχι από φθαρτό σπέρμα, αλλά από άφθαρτο, διαμέσου του λόγου του ζωντανού Θεού και ο οποίος μένει στον αιώνα» (Α’ Πέτρου 1:22-23).
Η σημασία της αναγέννησης στη ζωή του ανθρώπου είναι κεφαλαιώδης και πρωταρχική καθώς ο ίδιος ο Ιησούς Χριστός είπε, «…αν κάποιος δεν γεννηθεί από επάνω, δεν μπορεί να δει τη βασιλεία του Θεού. Ο Νικόδημος λέει σ’ αυτόν: Πώς μπορεί ένας άνθρωπος να γεννηθεί ενώ είναι γέροντας; Μήπως μπορεί να μπει μια δεύτερη φορά στην κοιλιά της μητέρας του και να γεννηθεί; Αποκρίθηκε ο Ιησούς: Σε διαβεβαιώνω απόλυτα, αν κάποιος δεν γεννηθεί από νερό και Πνεύμα, δεν μπορεί να μπει μέσα στη βασιλεία του Θεού (Ιωάννης 3:3-5).
Η νέα γέννηση, που γίνεται «από νερό και Πνεύμα», λαμβάνει χώρα όταν κάποιος δεχτεί τον «άφθαρτο σπόρο» του Λόγου του Θεού δια του Αγίου Πνεύματος όπως διαβάζουμε, «…επειδή, αναγεννηθήκατε όχι από φθαρτό σπέρμα, αλλά από άφθαρτο, διαμέσου του λόγου του ζωντανού Θεού και ο οποίος μένει στον αιώνα» (βλ. Α’ Πέτρου 1:23-25) και, «Από τη δική του θέληση μας γέννησε διαμέσου του λόγου της αλήθειας…» (Ιακώβου 1:18).
Ο Λόγος του Θεού σώζει τον άνθρωπο βοηθώντας τον να παραμείνει στη σωτηριακή του πορεία
Διαβάζουμε: «Και τώρα, αδελφοί, σας αφιερώνω στον Θεό και στον λόγο της χάρης του, ο οποίος μπορεί να εποικοδομήσει και να δώσει σε σας κληρονομιά ανάμεσα σε όλους τούς αγιασμένους» (Πράξεις 20:32, βλ. κ. Α’ Κορινθίους 10:11-12), και, «…από βρέφος γνωρίζεις τα ιερά γράμματα, που μπορούν να σε σοφίσουν σε σωτηρία διαμέσου της πίστης εν Χριστώ Ιησού… Ολόκληρη η γραφή είναι θεόπνευστη, και ωφέλιμη… για να είναι ο άνθρωπος του Θεού τέλειος…» (βλ. Β’ Τιμόθεο 3:14-16).
Αντιθέτως, η έλλειψη της γνώσης του λόγου του Θεού από τον άνθρωπο θέτει σε κίνδυνο τη ζωή του, όπως διαβάζουμε: «Ο λαός μου αφανίστηκε για έλλειψη γνώσης…» (Ωσηέ 4:6).
Ο Λόγος του Θεού παρηγορεί τον άνθρωπο μέσα από τη ελπίδα που προσφέρει
Ο απ. Παύλος γράφει, «Επειδή, όσα γράφτηκαν από πριν, γράφτηκαν από πριν για τη δική μας διδασκαλία, για να έχουμε την ελπίδα με την υπομονή και την παρηγορία των γραφών» (Ρωμαίους 15:4).
Ο Λόγος του Θεού παρηγορεί μέσα από τη χαρά που προσφέρει
«Μακάριος ο άνθρωπος, που δεν περπάτησε σε θέλημα ασεβών, και σε δρόμο αμαρτωλών δεν στάθηκε, και σε καθέδρα χλευαστών δεν κάθησε αλλά, στον νόμο του Κυρίου είναι το θέλημά του, και στον νόμο του μελετάει ημέρα και νύχτα…» (Ψαλμοί 1:1-3). Όπως διαβάζουμε, η ευτυχία αυτή προέρχεται από τη σταθερότητα και την Πνευματική «θρέψη» που προσφέρει ο Λόγος του Θεού σε εκείνον που μελετά καθημερινά («ημέρα και νύχτα») την Αγία Γραφή.
Ο Λόγος του Θεού παρηγορεί μέσα από την ειρήνη που προσφέρει
Διαβάζουμε: «Πολλή ειρήνη έχουν εκείνοι που αγαπούν τον νόμο σου και σ’ αυτούς δεν υπάρχει πρόσκομμα» (Ψαλμοί 119:165),και, «…Δεν θα λησμονήσω τις εντολές σου, στον αιώνα, επειδή μέσα σ’ αυτές με ζωοποίησες» (βλ. Ψαλμοί 119:92-93).